Követőszerzés Instagramon
Az Instagram sok márka közösségi jelenlétének sarokkövévé vált, köszönhetően a weboldal forgalom és konverziónövelő hatásának. De, nem csak ezeknek, hanem az elkötelezett közönség építésnek is ez az egyik első számú eszköze.
Ha a vállalkozásod nem mozgat meg olyan sok embert Instagramon, mint remélted, talán itt az ideje, hogy stratégiát válts, vagy finomíts, hogy valódi, organikus követőket szerezz. Mert minél nagyobb a közönséged, annál nagyobb a lehetősége annak, hogy interakció alakuljon ki köztetek.
Gyakran előfordul, hogy bizonyos vállalkozások úgy gondolják, hogy a könnyebb utat választják és megvásárolnak egy bizonyos számú közönséget, azért hogy ilyen módon növeljék meg a követőik számát. Pedig az organikus követések mögötti valódi emberekből lesz később konverzió. Ráadásul az Instagram algoritmusa egyre könnyebben szűri ki az ilyesmit. Arról nem is beszélve, hogy az Instagramodon megjelenő szám végső soron semmit sem jelent, ha nem elkötelezett követőket reprezentál, akik vásárolnak, meglátogatják a landoló oldalad vagy ajánlanak az ismerőseiknek. Építsd fel a jelenléted a megfelelő módon és így szerezz újabb követőket oldaladnak!
Időzítsd az Instagram posztjaid a Poszty-val!
Az Instagram algoritmusai úgy változtak, hogy olyan tartalmakat mutatnak a felhasználóknak, amiket nagyobb valószínűséggel fognak kedvelni, ezért nehéz organikusan új emberekhez eljutni. De a jó időben közzétett posztokkal még mindig lehetséges, hogy megnöveld a bejegyzéseid elérését!
Ennek érdekében sok mindent megtehetsz, de az első és legfontosabb a jól megtervezett és időzített bejegyzések. Ehhez a mi tippünk egy magyar fejlesztésű szuper szoftver, a Poszty.hu, amellyel Instagram, Facebook, Twitter és Linkedin fiókjaidat egy helyről használhatod és ezeken belül pedig akár végtelen mennyiségű felhasználót kezelhetsz! Ugye milyen kényelmes lenne egy helyen látni az összes havi bejegyzésed és megtervezni a kalendárium segítségével? A Poszty-val most könnyedén megteheted ezt.
Hogy mi a jó az előre posztolásban? Az, hogy akár az egész csapatod láthatja az előre időzített kampányaidat és ezért sokkal hatékonyabban tudnak dolgozni. Ezzel az eszközzel könnyebben elérheted a közönségedet és fenntarthatod a folyamatos jelenléted a közösségi médiában.
Hirdesd mindenhol az Instagram fiókodat!
Hogyan fognak az emberek megtalálni, ha nem hirdeted mindenütt az Instagramodat? Győződj meg arról, hogy az Instagram-fiókod szerepel a webhelyeden és más közösségi oldalaidról is elérhető.
Az Instagram követőszerzés nek a láthatóság megteremtése az egyik legjobb módja. Ha valóban további Instagram-követőket szeretnél szerezni, jelezd az embereknek, hol találnak meg. Hozzáadhatsz közösségi média gombokat webhelyedhez és blogodhoz, hogy elősegítsd a közösségi megosztást az összes hálózaton, valamint megmutasd az embereknek, hol találnak meg az Instagramon.
Győződj meg arról, hogy nem csak azt kéred az emberektől, hogy kövessenek, hanem megpróbálsz valóban egyedi tartalmakat publikálni a fiókodba, hogy a felhasználóknak adj egy jó okot arra, hogy kövessenek. Szerencsére az Instagram számtalan új funkciót hozott létre, mint a sztorik, az IGTV, a reels – vagyis rengeteg lehetőség adódik a közönség építésre a kreatív tartalmakon keresztül.
Derítsd ki, mi az, ami érdekli a közönséged!
Ezt persze könnyebb mondani, mint megtenni, mégis mindenképp azt javasoljuk, hogy kövess olyan oldalakat, amiket a követőid követnek… 😀 Ebből tudod a legtöbb hosszútávú következtetést levonni, azzal kapcsolatban, hogy mi az, amit szeretnek. Hamar megláthatod a különbséget tartalom és tartalom között, az arra adott reakciókat elemezve.
Sokszor a legapróbbnak látszó részletek is nagyban meghatározzák hogyan teljesít egy-egy poszt… filterek, leírások, a megosztás ideje, mind sokat jelenthetnek. Ne téveszd szem elől ezeket az apróságokat a követőszerzés során!
Mindemellett a konkurenciád figyelésére sem tudjuk eléggé felhívni a figyelmed! Nagyon fontos és tanulságos lehet számodra, ha globális és lokális versenytársak jelenlétét is állandóan figyelemmel kíséred.
Persze, ne csak a konkurenciád és a trendeket figyeld, hanem a saját posztjaid teljesítményét is az Instagram analytics segítségével.
Kezdeményezz párbeszédet!
Az Instagram követőszerzés egyik legjobb módja a párbeszéd kezdeményezése. Az Instagramon a kreatív tartalmaid után a szövegeid lesznek a legmeghatározóbbak. Az előbbivel felhívod magadra a figyelmet, az utóbbival pedig ott is tartod. A bejegyzéseid szöveges tartalma tehát éppoly fontos, mint a képeké, amiket közzé teszel és ezek fogják a valódi elköteleződést kiváltani!
Az emberek rendszeresen használják a közösségi médiát, hogy a kedvenc márkáikra hivatkozzanak. A vállalkozásodnak éppen ezért fontos rendszeresen kommunikálnia a közönségével. Válaszolj minden kérdésre és kommentre lehetőleg, mert ez nagyon sokat jelent a közönség elköteleződésének szempontjából. Ha valaki elkezd követni egy márkát Instagramon, akkor az esély arra, hogy vásároljon is tőle 89%-kal nagyobb.
Találd meg azokat a hashtageket, amik működnek számodra!
Az egyik legtöbbet kipróbált és hatékony módja az újabb követők szerzésének Instagramon a hashtageken keresztül működik. Évek óta a hashtagek a felfedezés eszközeiként működnek. Mint egy vállalkozás, az elsődleges cél az, hogy építsd a közösséget és a hashtagek használata remek módja ennek.
Találj olyan hashtageket, amik nem túl populárisak és nem használják még több millióan rajtad kívül. Miért fontos ez? Tudjuk, hogy a hashtagek a közösségi média kulcsszavai, címkéi… a #love hashtagnek több, mint 184 millió követője van. A képek tengeréből nehezen emelhetjük ki a saját tartalmunkat egy ennyire népszerű és gyakran használt hashtag segítségével.
Olyan hashtageket kell találnod, amire a célközönséged nagy valószínűséggel keresést indít. Ha a hashtag releváns tud maradni, akkor ezek a felhasználók valószínűleg követni is fognak.
Tedd boldoggá a követőidet
Végül, de nem utolsó sorban, ha olyan tartalmat teszel közzé, ami szórakoztatja a követőidet, biztos, hogy kifizetődik idővel és a közösséged növekedni fog. Ne kövesd a rossz mintát, ahol az értékesítés az elsődleges cél. Hallgass az ösztöneidre és valóban szólítsd meg a közönséged!
A legjobban úgy tudnánk ezt megfogalmazni, hogy készíts olyan posztokat, amik mosolyt csalnak a követőid arcára és építs valós kapcsolatot a közönséggel. Úgy készítsd el a posztokat, mintha csak a barátaidnak, vagy családtagjaidnak készítenéd őket. Posztolhatsz mémeke, motivációs posztokat, újra posztolhatsz a saját követőid tartalmai közül, bármit, ami feldobja a követőid napját!
Használd ezeket a tippeket, hogy még nagyobb követőtábort építhess az Instagram segítségével!
Ha úgy gondolod, hogy segítségre van szükséged a közösségi média építésében, vagy az Instagram követőszerzés terén, akkor pedig keress fel minket bizalommal!