Instagram hirdetések
Ha a marketing büdzsé engedi, akkor mindenképpen fontold meg az Instagram-hirdetések futtatását. Miért?
A felhasználók 27%-a állítja, hogy fizetett közösségi hirdetéseken keresztül talál új termékeket és márkákat, és az Instagram hirdetésekkel összesen több mint 1,2 milliárd embert, vagyis a világ lakosságának 20%-át érheti el.

Ebben a cikkben igyekszünk átfogó áttekintést adni arról, hogyan lehet és érdemes hirdetni az Instagramon.
Mik azok az Instagram hirdetések?
Az Instagram-hirdetések olyan posztok, amelyekért a vállalkozások fizetnek a platform számára, hogy nagyobb számú közönség előtt jelenjenek meg.
A Facebookhoz hasonlóan az Instagram-hirdetések az egész alkalmazásban megjelennek, többek között a felhasználók hírfolyamában, a történetekben (story-kban), a felfedezésben és más területeken. A normál posztokhoz hasonlóan néznek ki, de mindig tartalmaznak egy “szponzorált” feliratot, amely jelzi, hogy reklámról van szó. Gyakran több funkcióval is rendelkeznek, mint egy normál poszt, például linkekkel, CTA-gombokkal és termékkatalógusokkal.
További cikkek a témában: Instagram követőszerzés
Instagram hirdetések fajtái:
Videó hirdetések
A videóhirdetések az Instagramon is lehetővé teszik a vállalkozások számára, hogy a felhasználók közelebbről megismerhessék a márkájukat, termékeiket és szolgáltatásaikat.
Az feed-re feltöltött videóhirdetések akár 60 percesek is lehetnek, de a rövidebb videók általában hatékonyabbak.

Képes hirdetések
A képes hirdetések lehetővé teszik a vállalkozások számára, hogy egyetlen képet használjanak márkájuk, termékeik és szolgáltatásaik reklámozására.
A képhirdetések leginkább olyan kampányok számára alkalmasak, amelyek meggyőző vizuális tartalmat közvetítenek egyetlen képben. Ezek a képek készülhetnek kiváló minőségű fotókból – például a termékekről – vagy grafikából és illusztrációból.

Arra is van lehetőség, hogy szöveget adjunk a képekhez. Az Instagram azonban azt ajánlja, hogy a legjobb eredmények érdekében a lehető legkevesebb szöveget helyezzünk el a képekre.
Instagram Stories hirdetések
Az Instagram Stories hirdetések olyan teljes képernyős kép- vagy videóhirdetések, amelyek a felhasználók történetei között jelennek meg.
Az Instagram Stories az alkalmazás jól használt része, több mint 500 millió Instagram-felhasználó nézi a Stories-t naponta. A Stories-hirdetésekkel gyakran nagyobb az elköteleződés, mivel a formátum a teljes mobilképernyőt lefedi, és sokkal magával ragadóbbnak tűnik, mint a sima képes hirdetések.

Legjobb Stories hirdetések
A legjobb Instagram Stories hirdetések azok, amelyek úgy néznek ki és azt a benyomást keltik, mint a normál történetek, és nem tűnik fel első blikkre hirdetésként. A Stories-hirdetések tervezésekor a vállalkozások az Instagram Stories összes funkcióját használhatják, például szűrőket, szöveget, GIF-eket és interaktív matricákat.
Instagram hirdetések a felfedezésben
A felfedező hirdetések a felfedező lapon jelennek meg, a platform azon területén, ahol a felhasználók új tartalmakat és fiókokat fedeznek fel, amelyek az Instagram-használati szokásaik alapján vannak testre szabva. Az Instagram-felhasználók több mint 50%-a minden hónapban használja ezt a funkciót, így ez egy nagyszerű hely a nagyobb elérés megszerzésére.
Instagram explore
Az Instagram felfedzés hirdetések nem közvetlenül a felfedezés részen vagy a témacsatornákon jelennek meg, hanem azután láthatjuk őket, hogy valaki rákattint egy fotóra vagy videóra az Explore-ból. Mivel a felhasználók felfedező lapjain található tartalom folyamatosan változik, a felfedezésben megjelenő hirdetések lehetővé teszik a vállalkozások számára, hogy a releváns és trendi tartalmak mellett jelenjenek meg.

Ezek a hirdetések lehetnek képek és videók is.
IGTV hirdetések
Az IGTV-hirdetések olyan videóhirdetések, amelyek akkor játszódnak le, miután a felhasználó rákattint egy IGTV-videóra a hírfolyamából. A videók legfeljebb 15 másodperc hosszúak lehetnek, és függőleges, teljes képernyőn történő megtekintésre kell tervezni őket.
Az IGTV-hirdetések jelenleg az Instagram Creator fiókkal rendelkező felhasználók számára az Egyesült Államokban, az Egyesült Királyságban és Ausztráliában érhetőek el, hamarosan további országok is bevezetésre kerülnek. Az alkotók dönthetnek úgy, hogy az IGTV-videóikban hirdetések jelenjenek meg, és minden egyes megtekintésből származó reklámbevétel 55%-át kapják meg.
Termék hirdetések
Az Instagram hirdetések közül ismerhetjük még a közvetlen vásárlásra lehetőséget nyújtó termékhirdetéseket is. A termék hirdetések közvetlenül a termékkatalógusodból származó termékeket mutatják be.
Ezek a típusú Instagram hirdetések a legjobban az e-kereskedelmi márkák számára alkalmasak, mivel lehetővé teszik a felhasználók számára, hogy közvetlenül a hirdetésből vásároljanak termékeket. Amikor a felhasználó rákattint a hirdetésre, egy webshop jellegű helyre kerül, ahol többet megtudhat a termékről, és továbbléphet közvetlenül a vásárláshoz.
Instagram hirdetések
További cikkek a témában: Instagram Story Ötletek
Hogyan válaszd ki az Instagram hirdetések közül a számodra legjobb hirdetéstípust
A rengeteg különböző hirdetési típus közül nehéz lehet kiválasztani, hogy melyiket használd a kampányodhoz. A jó hír: A hirdetések kezelője jól be van állítva a kísérletezésre, ami azt jelenti, hogy több formátumot is tesztelhetsz, és megnézheted, melyik teljesít a legjobban, mielőtt egy komolyabb kampányt futtatnál.

Az Instagram hirdetések létrehozása előtt fontos tisztázni:
1. Mi a célom?
A közösségi média marketingstratégiádat szem előtt tartva határozd meg az Instagram-hirdetési kampányod legfontosabb eredményét.
Azt szeretnéd, hogy:
Nagyobb forgalom legyen a weboldaladon?
Nagyobb nézettséget az Instagram feed-ednek?
Növelni a márkaismertséget egy új vállalkozás számára?
Ösztönözni az e-kereskedelmi vásárlásokat, alkalmazás-telepítéseket vagy e-mail feliratkozásokat?
Miután tisztáztad kampányod célját, kiválaszthatsz néhány lehetséges formátumot az egyes hirdetéstípusok célkitűzései és felhívási lehetőségek alapján. Például a Stories és a Reels hirdetések jobbak a videónézettség ösztönzésére, míg a Shopping hirdetések az e-kereskedelmi vásárlások ösztönzésére lesznek a legalkalmasabbak.
2. Ki a célközönségem?
Attól függően, hogy kiket szeretnél megcélozni Instagram-hirdetéseiddel, egyes hirdetéstípusok jobbak lehetnek, mint mások.
Gondolj a közönséged szokásaira és viselkedésére. Szeretnek sok videót nézni? Lelkes online vásárlók? Több időt töltenek a Stories és a Reels megtekintésével, ahelyett, hogy a feedjüket görgetnék?
Válassz olyan hirdetéstípusokat, amelyek céljai megfelelnek a közönséged általános szokásainak.
3. Mi teljesített a legjobban a fizetetlen posztok közül?
Jó eséllyel a követőid sok hasonlóságot mutatnak azzal a közönséggel, amelyet az Instagram hirdetéseiddel megcélzol. Nézd meg tehát a feededben, hogy milyen típusú tartalmak teljesítettek jól, és ez jó támpontot adhat arra, hogy milyen fizetett formátumok találhatnak visszhangra a közönségednél.
Reméljük hasznos volt számodra ez a cikk! Oszd meg barátaiddal Facebookon, vagy írd meg a kérdésed, véleményed a témával kapcsolatban!