Avagy hogyan építsünk fel vállalkozásunk számára jó Instagram fiókot?
Tartalomjegyzék:
• A jó Instagram fiók alapjai
• Gingham, Ludwig, Nashville
• Témaválasztás
• Tartalom
• Angol kontent
• Bio/taggek
• Hashtagek
• Konkurencia
• Kommunikáció
• Számok
Alapok
Tudjuk, rengetegen körbejárták már a jó Instagram fiók témát, de nem lehet elégszer hangsúlyozni, hogy sok dologra kell odafigyelni ha sok követőt és menő insta profilt szeretnénk, de mivel ez a platform a vizuális impulzuskeltésről szól, az első és legfontosabb ebben a ligában az, hogy a feltöltött képeink illeszkedjenek a profilunkhoz, jó minőségűek legyenek, és remekül legyenek megkomponálva.
Először is, kezdjük az alapokkal: a méret
Viszlát négyzetes képek, Helló portré ( 1080X1350 ) és fekvőképek (1080X566 ) !
Nem kell többé levagdosnunk a fotók szélét, átméretezni a képeket, mert az insta egy ideje enged portré és állóképeket is feltölteni. De a szélesség maximum 1080 px ezért, jobb, ha ezt nem piszkáljuk mert ennél nagyobb méretet úgysem enged feltölteni és a képméretezésben még mindig nem segít nekünk, ehhez más programokat kell továbbra is használni.
Gingham, Ludwig, Nashville
Használjunk filtert, és nyugodtan töltsünk le olyan programot, ahol több lehetőség van, mint az intsagram saját filterei között, de ne lőjjük túl, a szétszaturált fotók nem szerencsések (hasznos programok a témában: snapseed, filmborn, prisma, pickmonkey, befunky).
Ne csak filterezzük, szerkesszük is meg a képet , ha szükséges, mert bár nagyon jó fényképezők vannak a telókban, még mindig nem lehet olyan fotót készíteni, mint egy műteremben, de ha egyáltalán nem értünk ezekhez és nem tudjuk használni az alap fotós kifejezéseket, akkor inkább mégis törekedjünk arra, hogy alapból elfogadható képet készítsünk.
Témaválasztás
Fontos, hogy megfogalmazd milyen üzenetet szeretnél közvetíteni, hogy pozícionáld magad, és ezáltal elérhesd és megszólíthatsd a saját közönségedet, és nem utolsó sorban egységesebbé tedd fiókodat és kialakítsd saját arculatodat.
Egy Instagram fiók remek platform a brandépítéshez, viszont ha nulláról indítjuk időigényes lehet felépíteni, csodát nem várhatunk tehát, de vannak olyan marketing lépések, amelyek segítenek a várt eredmény elérésében, ilyenek például a promóciók, hirdetések, melyeknél könnyedén beállíthatjuk a célcsoport korosztályát, vagy, ha más felületeinkről ráirányítjuk a figyelmet insta fiókunkra, hogy a már meglévő célcsoportot elérjük és az ő köreikben népszerűsítsük a márkánkat. ( Persze, ha ez jól megy, nem fognak elmaradni az új követők sem.!)
Formailag pedig: következetlenség, koncepcióhiány, összevisszaság helyett: átláthatóság, letisztultság, egyértelműség, egységes színséma (használjuk a storyt, ha feltétlenül olyat osztanánk meg, ami nem illeszkedik az általunk választott koncepcióhoz).
Tartalom
Persze, a külcsíny mellett nem feledkezhetünk meg a tartalomról sem. Sőt! Az emberek szívesen nézegetnek a saját érdeklődési körükhöz hasonló, érdekes, igényes tartalmakat, és szeretnek ihletet, motivációt meríteni az instagramon fellelhető képek közül, de szívesen olvasnak is a képekhez tartozó igényes tartalmakat. Használjuk ki a lehetőséget és adjunk a képek mellé szöveget is.
Ha létrehoztad saját üzleti profilodat (már meglévő fiókodat is átalakíthatod menet közben), a rendszer segít neked az elemzési adatokkal, hogy követőid szokásait megfigyelhesd, ezáltal még inkább releváns tartalmat hozz létre számukra. Ha saját márkád népszerűsítésére hoztad létre, akkor érdemes minél rendszeresebben posztolnod, hogy a követőid mindig kapjanak új impulzust, ezáltal újból és újból visszatérnek majd az oldaladra. A már fent lévő dolgainkat érdemes mindig felülvizsgálni, hogy melyik tartalmak mozgatták meg leginkább a közönségünket és eszerint meghatározni a jövőben az irányt.
Angol kontent
A magyar mellett érdemes angolul is kommentelni a feltöltött képeinket, hiszen manapság kb. másfél milliárd embernek van instagramja, akik nagy százaléka aktív felhasználó is, és lehet hogy éppen arra várnak , hogy követhessenek.
Bio/taggek
A Bio-d linkje mindig frissüljön és mutasson az aktuális dolgaidra, aki tartalmat gyárt, tegye rendszerességgel! A leíró rész legyen rövid, velős, ne eresszük bőlére,
Ha 100%ban ügyelni akarsz az imidzsedre, akkor állítsd be, hogy taggek csak jóváhagyás után jelenhessenek meg rólad.
Hashtagek
A hashtagek a legjobb ingyenes módjai az új követők bevonzásának. Keressünk olyan kulcsszavakat, amelyek a leginkább kapcsolódnak a tevékenységünkhöz, majd használjuk az oldal keresőjét, hogy megnézzük mik azok amelyek a leggyakrabban jelennek meg. Meglévő oldalunknál, ahol már van egy kialakult „kemény mag” még célravezetőbb megoldás lehet, ha saját hashtageket találunk ki, és ezt népszerűsítjük a követőink között.
Konkurencia
Figyeljük a hasonló márkák / oldalak fiókjait rendszeresen és próbáljuk megfigyelni, hogy milyen típusú dolgokat posztolnak, mi az ő koncepciójuk, mi az amire sokan reagálnak a követőik közül, melyik oldalakat követik ők maguk, vagyis miből merítenek inspirációt, vannak e saját hashtageik, milyen hosszú szövegezést alkalmaznak a képeik alatt! Ez nagyon hasznos segítség lehet a követőink megsokszorozásában és a trendek megfigyelésében!
Kommunikáció
Igyekezzünk minél gyorsabban és rendszeresebben válaszolni a képeink alá érkező kérdésekre, kommentekre, hogy bizalmat alakítsunk ki a hozzánk fordulókban!
Végezetül nézzük a számokat:
Profilkép: /négyzetes/ 110X100 (használj 180X180 px-es fotót
Négyzetes kép: 600X600
Állókép / Portré : 1080X1350
Fekvőkép:1080X566
Stories: 1080X1920
Posztok ideális hossza: 138 / 150 karakter
Instagram hirdetés: 125 karakter max.
Hashtag: 30-at engedélyez a rendszer, de az ajánlott: 7-10 hashtag posztonként / egyenként: maximum 24 karakter hosszúságban.