Instagram hirdetések, hidd el nem pénz kidobás!
Gyakran tapasztaljuk, hogy a vállalkozók nem szeretnek hirdetésekben gondolkodni a közösségi oldalakon. Valahogy úgy vannak vele, hogy ha ingyen is lehet használni, akkor minek fizetnének akár hirdetésekért is. Majd a posztok által elérik őket.
Világszerte már több, mint 1 millióért felhasználója van az oldalnak, de hazánkban még csaj 1,2 millió. Vannak, akik szerint ez kevés (a Facebook 5,5 millió magyar felhasználóval büszkélkedhet), de azért akadnak olyanok is, akik már érdemesnek tartják arra, hogy foglalkozzanak vele. És Ők gondolják jól…
Azt tudni kell, hogy ez az 1,2 millió felhasználó főként fiatalokból áll, így abban esetben a legjobb megoldás számodra, ha a célközönséged egészét vagy egy nagy részét a 30-35 alatti korosztály jelenti. Akkor viszont semmiképpen ne halaszd el a lehetőséget, mert sokkal jobb eredményeket lehet elérni a hirdetésekkel, mint máshol. A kevesebb felhasználó kisebb konkurenciát is jelent, így a hirdetéseid sokkal eredményesebbek lesznek.
Hirdetés típusok
Fotós Insta hirdetés
Biztosan Te is tisztába vagy vele, hogy ezen az oldalon a képek dominálnak, így azok a vállalkozások vannak előnyben, akik elég látványos, érdekes és egyedi képekkel tudnak előállni. Ugyan ez igaz a hirdetésekre. Egy figyelemfelkeltő képpel nagyon jó eredményeket tudsz elérni.
Az Insta felhasználók azt szeretik a legjobban, ha különleges, kicsit személyes tartalmakkal találkozhatnak. A hirdetésben is ossz meg valami olyat, ami nem szokványos, ami kilóg a sorból és nem az süt róla, hogy: VEGYÉL, VEGYÉL, VEGYÉL.
Videós Insta hirdetés
Biztosan Te is észrevetted, hogy az elmúlt években egyre népszerűbbek a videós tartalmak. Ennek megfelelően a közösségi oldalak is egyre többet tesznek ennek formátumnak a népszerűsítésére. Mutasd be a terméked egy videó segítségével, vagy ismertesd az adott termék megszületését.
A videós Instagram hirdetések maximum 60 másodperc hosszúak lehetnek, azonban a kutatások szerint az első 30 másodperc a legfontosabb. Ezért a lényeget érdemes itt elhelyezni.
Carousel Instagram hirdetések
A Facebook-ról már jól ismert Carousel hirdetések itt is nagyon jól működnek. Ennek a lényege, hogy több képet összefűzhetsz egy hirdetésbe és az érdeklődő nyilak segítségével lépdelhet köztük. Itt külön előnyként említenénk meg, hogy mindegyik képhez egyedi hivatkozás csatolható, így akár 4-5 terméket is bemutathatsz egyszerre úgy, hogy mindössze 1 kattintás távolságra lesznek az érdeklődőtől.
Stories Instagram hirdetések
Ha használod az Instagramot biztosan Te is találkoztál már a Történetekkel (Stories), amikben 24 órára oszthatunk meg képeket, videókat. Na, most egy hirdetéssel, akár Te is befurakodhatsz a célközönséged ismerőseinek a Történetei közé. Ez úgy néz ki egészen pontosan, hogy a célközönségedbe tartozó felhasználó nézegeti az ismerőseinek a Történeteit, majd egyszer csak megjelenik a Te hirdetésed közöttük.
Ebben az esetben kiemelten érdemes odafigyelni a nem „reklámszagú” tartalmakra, hiszen nem vetne túl jó fényt rád, ha az érdekes ismerős képek és videók közül egyszerre „kiugrana” egy pénztárcában turkáló hirdetés.
Insta hirdetések a gyakorlatban
Az első lépés, hogy bejelentkezel a Facebook fiókodban. Nem, nem írtam el. Mivel a 2 közösségi oldal egy cég tulajdonában van, így az Instagram hirdetéseket is onnan tudod kezelni. Majd miután kiválasztottad a hirdetésed célját és célközönségét meghatározhatod, hogy hol jelenjen meg az adott hirdetés. Ezt a “Elhelyezések módosítása” opció alatt teheted meg. Ha ez megvan állítsd be a költségkeretet, az ütemezést és a hirdetések megjelenésének optimalizálását. És kész is.
Hirdetések technikai paraméterei
Fényképes Instagram hirdetések
Minimális képméret: 600×600
Maximális képméret: 1080×1080 (ajánlott)
Szöveg hossza: ajánlott hossz 125 karakter
Fájltípus: JPG, PNG
Videós Insta hirdetések
Fájltípus: mp4
Képarány: 1:1
Hangsáv: sztereó, AAC hangtömörítés, a legjobb, ha 128 kbps feletti minőség
Videó: állandó képkockasebesség, H.264 videotömörítés, progresszív pásztázással
Minimális hossz: 3 másodperc
Maximális hossz: 60 másodperc
Maximális méret: 4 GB
Képkockasebesség: 30 kép/ másodperc
Most, hogy többet tudsz a hirdetésekről biztosan könnyeb elképzelned melyik megjelenés illik a legjobban a vállalkozásodhoz. Vagy esetleg már támadt is 1-2 szuper ötleted? De még nincs tapasztalatod a hirdetésekben?
Ne aggódj emiatt! Oszd meg velünk az ötleteidet, és mi segítünk megvalósítani őket.