Instagram – Minden, amit tudni akartál

Az Instagram népszerűsége nemhogy töretlen, de egyre növekszik és marketingeszközként is kiválóan megállja helyét. Mégis, még mindig nagyon keveset szerepel a vállalkozások stratégiájában, pedig a brand- és közösségépítés egyik leghatékonyabb eszköze.

Reméljük, hogy a te vállalkozásod fent van Instagramon, és azért vagy fent, hogy még hatékonyabban menedzseld üzleti fiókodat.

Nézzük, miről olvashatsz ebben a bejegyzésünkben:

Hogyan építs jó üzleti Instagram fiókot?

Hogy fotózz úgy, akár a profik Sokoldalú kommunikáció
Kövess, hogy kövessenek!
Hashtag-elj bátran!
Kapcsold össze a csatornáidat!
Hirdess!
Frissítsd a hashtageket
Legyél következetes a vizuális tartalmaiddal!
Törekedj a tökéletesre!
Kérdezz!
Kreatív marketing ötletek, amivel feldobhatod az Instagram fiókodat!
DoItYourself
#behindthescenes
Jótékonyság
Döntsetek együtt
Motivációs üzenetek
Before – After képek
Rövid tippek
Challenge
INSpirációk, fiókok, amelyekből ötletet meríthetsz

The very first steps

Elképzelhető, hogy olvassák ezt a bejegyzést olyanok is, akiknek még egyáltalán nincs Insta fiókja. Így, a legelső lépésekben is szeretnénk segítséget nyújtani mindenkinek.

Instagram Profilkép

Ha vállalkozásról beszélünk, amelynek van már saját, jól bejáratott kiforrott arculata, akkor a logó nagyon adja magát, hiszen szinte már egybeforrt a vállalkozásunk nevével. De, ha a szolgáltatóiparban tevékenykedsz, akkor akár saját magadról is választhatsz képet profilképnek. A legfontosabb az, hogy így vagy úgy, de valamilyen formában szimbolizálja a vállalkozásod.

Instagram profilkép

Felhasználónév kiválasztása

Vállalkozásnál a legjobb választás a cégnév, de ha esetleg egy franchise-ról beszélünk, akkor megeshet, hogy a név már foglalt. Mindenesetre –ha nem megoldható a saját cégnév, akkor egy olyan nevet válasszunk, amely röviden, tömören kifejezi tevékenységünket.

Instagram felhasználónév kiválasztása a profilodhoz.

Bio

A Bio az a rövid leírás, amely közvetlenül a felhasználóneved alatt található. Legyen erőteljes, személyes jellegű üzenet. Fogalmazd meg úgy, hogy tartalmazzon rólad minden esszenciális információt, azok számára, akik először járnak a weboldaladon. Ha van valamilyen aktuális, hír, akció, info, esemény, akkor a linket is elhelyezheted a bioban és akár instasztoriból is hivatkozhatsz rá.

Insta Bio

Itt sem érdemes túlzásokba esni, mert ez olykor akár a viszájára is fordulhat, mint az olyan Tv Shop adásokban, ahol a felmosót is a világ 7 csodájaként próbálják ránk sózni.

Lássunk néhány kézzelfogható tippet

Fotózz úgy, mint a profi influenszerek

Szórakoztass

Az Instagram nagyon fontos marketingeszköz, de elsősorban nem az értékesítés csatornája. Így a legfontosabb tanács amit adhatunk, hogy szórakoztató témájú, tartalmú képeket ossz meg a közönségeddel, ezáltal kiépíthetsz egy közönséget és lojalitást. Az emberek kikapcsolódás céljából töltik itt az idejüket elsősorban, adj rá nekik lehetőséget és majd idő közben megjön a kedvük a vásárláshoz is!

Jó példa erre az AirBnB Insta oldala, amit ha elnézegetünk egész biztosan megjön a kedvünk az utazáshoz. Hangulatos képek, amelyeknek köszönhetően biztosan nagyon sokan kattintanak át az Airbnb oldalára. Persze, így sem lesz mindenkiből bérlő, de az oldal népszerűsége egyre csak növekszik.

Persze, az utazás egy kedvelt téma, amivel könnyű dolga van az embernek, hiszen rengeteg anyag, kép található hozzá az interneten, nem nehéz jól összeválogatni őket. A nehezebb témákra remek példa a Festool Instagram oldala. Minden képen megjelennek a termékek, de mégsem unalmas. Legtöbbször munka közben láthatjuk, de szinte mindig emberközelben, kézben tartva vehetjük szemügyre a szerszámokat. Kiválóan megszólítják a célcsoportjukat.

Hogy fotózz úgy, akár a profik?

Ha termékfotókat publikálsz oldaladon, akkor a flatlay fotók nagyon népszerűek, így ezt a technikát érdemes lehet elsajátítanod. A flatlay felülről fotózott képet jelent, ahol a tárgyak látszólag random vannak elhelyezve, valójában kiegészítik egymást formailag és a színvilágot tekintve is, és segítenek hangsúlyosabbá tenni a reklámozni kívánt terméket.

Flatlay fotók

Sokoldalú kommunikáció

Az Instagram óriási előnye egyben az, hogy kapcsolatot tudsz teremteni a követőkkel. Ezt fejben tartva mi azt tanácsoljuk, hogy mindig válaszolj a kommentekre és néha kedveld is a követőid képeit. Egész biztos, hogy értékelni fogják ezt tőled és szívesebben veszik majd fel veled a kapcsolatot.

Insta követők

Kövess, hogy kövessenek!

Ha újonnan indult az Insta oldalad, jó taktika lehet az a követők szerzésére, ha te is bekövetsz másokat. Kövess olyan oldalakat is, akik a tiédhez hasonló vállalkozási profillal rendelkeznek, hogy inspirálódj, illetve érdemes lehet az ő követőiket is megcélozni. Ezt semmiképp nem érdemes tömegével csinálnod, mivel az Instagram algoritmusai nem szeretik, ha nem organikusan, azaz természetesen módon, vagy hirdetés által szerzed a követőket. Tehát, csak óvatosan, de használhatod ezt a módszert.

Hashtagelj bátran!

A hashtagek arra valók, hogy az emberek könnyebben találjanak rá a képeinkre, tematikus keresés után. A gyakorlatban ez azt jelenti, hogy ha valaki nem követ minket –mert nem is tudja például, hogy vállalkozásunk létezik – akkor is megtalálhasson.

Ha például valaki természetes kozmetikumokat keres, mondjuk bio arckrémet, de nem ismeri a márkát, akkor mi a megosztott kép alá hashtageljük, hogy #bioarckrém. ezáltal bevonzunk teljesen hideg közönséget is, akik akkor találkoznak velünk először. Nagyon eltérőek a hashtag/poszt mennyiséggel kapcsolatban a vélemények. Akad, aki azt gondolja érdemes kihasználni a maximum 30 darabos hashtag számot, ezzel szemben vannak, akik ezt nem tartják hasznosnak és 3-5-öt gondolják maximum elegendőnek.

Mi azt gondoljuk, hogy hashtagek szintjén is érdemes relevánsnak maradni és minőségi kifejezéseket használni, amik teljes mértékben kapcsolódnak az aktuális poszthoz. Ott van jó példának a kevesebb több híveként a Coca-Cola Magyarország is, akik szinte soha nem használnak 5-6 hashtagnél többet

Hashtag instagram

Kapcsold össze a csatornáidat!

Ha más felületeken már jelen vagy vállalkozásoddal, akár a Facebookon, YouTube-on, akkor mindenképp hivatkozz egyiken a másikra és használd ki, hogy népszerűsítsd új Insta oldalad rajtuk. Sokan át fognak kattintani, hiszen ők már elköteleződött követőid és ez nem véletlen!

Hirdess!

Sokan az organikus fejlődésben hisznek és gondolni sem akarnak az Insta hirdetésekről, mert úgy vélik, így is elég jól tudnak fejlődni. Pedig, egy kisebb ráfordítással még látványosabb lesz a növekedés. Ne félj a social media hirdetésektől, hiszen felgyorsítják a követőszerzés folyamatát. Ha még soha nem foglalkoztál ilyesmivel érdemes szakember segítségét, vagy véleményét kikérni.

Legyél sokoldalú – használd ki az Insta adta lehetőségeket!

Az Instán nem csak képeket oszthatunk meg, hanem videókat is, vagy akár Boomerangot. Nézzük meg ezeket a lehetőségeket!

Boomerang
Itt most nem egy régi, ősi szabadtéri játékra gondolunk, hanem arra az Insta által kínált lehetőségre,

ahol egy néhány másodperces videót tudsz készíteni, ami aztán folyton újraindul. Tulajdonképpen pár mozdulatot ismétel újra és újra.
Hyperlapse
Ez az Insta saját stabilizációs funkciója, melynek segítségével már Te is kitűnő képeket készíthetsz. Nagyon egyszerű a használata és nagyon látványos is egyben. Az ilyen felvételekkel remekül feldobhatod a fiókod hangulatát.
Layout
A layout funkció arra szolgál, hogy több képet összeollózva készítsz egyet, azaz tulajdonképpen montázs készítő.

A sok opció elsőre talán ilyesztőnek hangzik, de higgyük el –a gyakorlatban nem is annyira bonyolult és érdemes velük összebarátkozni, hogy minél sokoldalúbb tartalmat tudjunk előállítani.

Tartsd kézben az eseményeket!
Az Instagramon van arra lehetőség, hogy megjelöljük egymást a megosztott képeken. Érdemes beállítani üzleti fiókunkban a kellemetlenségek elkerülése miatt, hogy minket jelölő képek csak az engedélyünkkel kerülhessenek ki.


Linkelés
Ahogy már feljebb említettük a bio résznél, érdemes lehet az újdonságokat elhelyezni ebben a szekcióban. Akciók, cikkek, bármilyen érdekesség, ami fontos lehet a követőid számára.

Linktree megoldás:
A bio részben egyetlen link elhelyezésére van lehetőségünk. A linktree szolgáltatás erre épül. Egy olyan megoldás, ahol egy link egyszerre öt különböző linkre mutat, azaz, ha idekattint az érdeklődő 5 másik linkkel fog találkozni.

Légy türelmes!

A közösségi médiának sok előnye mellett egyik legnagyobb hátránya az az, hogy arctalanul leszólhatnak, megbánthatnak emberek másokat. Elég szinte bármelyik celeb oldalát elővenni, biztosan több rosszindulatú komment is szembejön majd velünk. Ezt – még indokolt esetben is- nehéz lehet kezelni és tolerálni, de mégis muszáj. Ez a jelenség nem csak celebeket érint, hanem bizonyos esetekben vállalkozásokat is, ezért érdemes felkészülni rá.

Mit tehetünk ilyenkor?
1. Hallgatunk
2. Kulturáltan válaszolunk a minket ért sértésekre

Kreatív marketingötletek, amikkel feldobhatod az Instagram fiókodat!

Pár tipp arra az esetre, ha kifogynál az ötletekből!

DoItYourself
A te terméked is újrahasznosítható valamilyen formában? Vagy készíthetünk belőle valamilyen kreatív tárgyat, eszközt? Egyre nagyobb teret hódítanak a kézzel készített DIY tárgyak, így ha a termékedet bármilyen formában fel lehet használni, akkor azt érdemes poszt ötletnek megragadni.

do it yourself insta

Behind the scene
Az exkluzív tartalmak  minden közösségi oldalon jól működnek, de az Instagaramon különösen nagy az igény az ilyenekre, ezért érdemes  betekintést engedni a vállalkozás mindennapi életébe. Ez lehet akár képek a munkafolyamatokról, vagy egy örömteli eseményről, csapatépítőről. Kérd meg a munkatársaid, hogy vegyenek ebben részt, és akár szórakoztató videókkal is színesíthetitek a tartalmat. Itt egy kiváló példa erre: https://www.instagram.com/retro_photography_videography/.

Jótékonyság
Ez természetesen nem csak egy marketingfogásként, hanem emberi kötelesség is lehetőségünk szerint rászorulóknak segíteni. De ha már ilyen cselekedetre szánjuk el magunkat, akkor osszuk meg közönségünkkel az Instagramon is.

Döntsetek együtt
Minden vállalkozás folyamatosan fejlődik, változik, új termékeket vezet be, vagy esetleg fejleszti a meglévőket. Jó döntés, ha ebbe beavatod, bevonod a követőket is. Lelkesítő lehet számukra, hogy részt vehetnek a vállalkozás szempontjából meghatározó döntésekben is.

Motivációs üzenetek
A legtöbb interakciót kiváltó posztok témája a motivációs üzenetek! Az emberek nagyon kedvelik ezeket, mert egy szürke hétköznapon inspirációt adhat nekik és feldobhatja őket! Ha van olyan mondanivalója vállalkozásodnak, ami motiválóan hathat a követőidre, akkor oszd meg velük. Készíts hozzá egy szép képet és tegyél rá egy rövid motivációs üzenetet.

Before-After képek
Ha termékedből készül valamilyen látványos változással járó dolog, próbáld ki az előtte-utána képeket. Szolgáltatásnál ez különösen igaz. Például egy kozmetikusnál, vagy fodrásznál is nagyon jól működnek ezek a képek, nemcsak látványosak, hanem jól szemléltetik munkád minőségét, eredményét.

Rövid tippek
Mindenki keresi a hasznos tartalmakat, éppen ezért nyugodtan megoszthatsz szakmai trükköket is az érdeklődőkkel. Akár videók, akár képek formájában is sok számukra értékes információt adhatsz át, amiért közönséged hálás lesz!

Jamie Oliver
A világhírű meztelen séf Insta fiókja bizony nagyon népszerű. Ehhez hozzájárul munkája iránti szenvedélye és tehetsége is, ami mindenkit magával ragad. Mindez remek marketinges érzékkel megfűszerezve. Jelenleg 8,3 millió követője van és nyilván egy komoly stáb munkálkodik azon, hogy ez a szám egyre növekedjen és szórakoztató, de egyben hasznos tartalmat készítsenek a sztárszakács számára. Szép képek, ínycsiklandó ételek, recept inspirációk és kulisszatitkok. Fontos megjegyezni, hogy csak az elmúlt egy évben 1,5 millió követőt szerzett magának. Hiába, ha egyszer egy business beindul….

Insta Jamie Oliver

CakeSchool
Remek receptek, lenyűgöző képek… A fiatal hölgy sütőiskolájának fiókja olyan gusztusos képekkel van tele, amitől mindenkinek megjön a kedve a sütéshez. De ha a sütéshez nem, hát akkor egy finom sütihez biztosan! 2017-ben 73,900 követője volt, a jelen pillanatban pedig 332 000-el büszkélkedhet.

Cake School Insta

Utazómajom
Hazánk legnépszerűbb utazós oldala csupa hasznos információval, ötlettel, tippel 70,000 követőt toborzott magának eddig Instagramon. Ha Te is imádsz utazni, biztosan ismered már őket. Az Utazómajom ráébresztett minket arra, hogy utazni lehet jól és okosan, kevés pénzből is, és, hogy az utazás tanulható műfaj.

Utazómajom Insta

Dukai Regina
Nagyon szép ívben építette fel vállalkozását Dukai Regina, a celeb mivoltát és ismertségét kihasználva és ma már inkább üzletasszonyként is hivatkoznánk rá. 389 000 követővel bír és szépen építgeti saját webshopját Instagram fiókját kihasználva.

Dukai Regina Insta

Instakommunikáció

A Facebookon gyakran találkozhatunk felkavaró témájú bejegyzésekkel is, sokan – köztük akár vállalkozások, vállalatok is – fontosnak tartják a társadalmi szerepvállalást és ennek keretein belül próbálják felhívni a figyelmünket fontos dolgokra. Az Instagramra ez nem igaz, ide szórakozni, kikapcsolódni jönnek az emberek. Ne ezt a platformot használjuk arra, hogy felkavarjuk, vagy meghökkentsük az embereket.

Instagram kommunikáció


Mennyit posztolj Instagramra?
Nincs erre vonatkozó szabály, amíg minőségi tartalmat, képeket készítesz akár napi szinten is posztolhatsz.

Webáruházad előszobája?

Ha van már webshopja termékeidnek, akkor nagy segítségedre lehet az Instagram. Adj pontos leírást a termék mellé a képhez, így akit komolyan érdekel értékes információhoz juthat.

Hirdetéstípusok

Képes hirdetés
Biztosan tisztában vagy vele, hogy ez az oldal a képekről szól.
Vagyis, akkor vagy előnyben, ha egyedi és látványos, kreatív képekkel tudsz előállni. A hirdetéseidre is ez vontakozik, legyenek érdesekes és figyelemfelkeltőek.

Videó hirdetés
Ez a formátum is egyre nagyobb népszerűségnek örvend. Egy videós hirdetésben remekül bemutathatod termékedet és számos hasznos infromációt adhatsz. Maximum 60mp hosszúságúak lehetnek az ilyen típusú hirdetések, de a kutatások szerint az első 30mp a leglényegesebb.

Carousel hirdetés
Facebookról is jól ismerjük ezt a hirdetéstípust. Ennek a lényege, hogy összefűzünk több képet egy hirdetésbe és a közönség lapozhat köztük.

Instagram carousel

Stories Instagram hirdetés
A 24 óra alatt eltűnő történetekben megosztott hirdetés, amely az ismerőseink története között jelenik meg számunkra.

Instagram hirdetések a gyakorlatban

Insta hirdetések

Első körben be kell jelentkeznünk a Facebookra. A két közösségi oldal közös tulajdonban van, így az Insta hirdetéseket is onnan fogjuk tudni kezelni. Miután kiválasztod a hirdetésed célját és meghatározod a közönségedet, megadhatod azt is, hogy hol jelenjen meg az adott hirdetésed. Állítsd be a költségkeretet és ütemezd a hirdetést.

Hirdetések paraméterei
Min. képméret: 600×600
Max. képméret: 1080×1080 (ajánlott)
Szöveg: 125 karakter
Kép fájltípusa: JPG, PNG
Videós Insta hirdetések
Fájltípus: mp4
Képarány: 1:1
Hangsáv: sztereó, AAC hangtömörítés, a legjobb, ha 128 kbps feletti minőség
Videó: állandó képkockasebesség, H.264 videotömörítés, progresszív pásztázással
Minimális hossz: 3 másodperc
Maximális hossz: 60 másodperc
Maximális méret: 4 GB
Képkockasebesség: 30 kép/ másodperc

Klikkelj ide a nyitáshoz/bezáráshoz

Leave a Reply

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük