Kik azok a közösségi média influencerek? – Influencer jelentése
Az elmúlt évtizedben a közösségi média jelentősége rohamosan nőtt. A 2019. januári We Are Social jelentés szerint 3,484 milliárd ember használja aktívan a közösségi médiát – ez a világ népességének 45%-a.
Ezek az emberek elkerülhetetlenül szembetalálkoznak a közösségi média influencerekkel, akik feladata az, hogy befolyásolják az embereket vásárlási döntéseik meghozásában.

A közösségi média influencerek olyan emberek, akik hírnevet szereztek, általában azért, mert egy adott témához az átlagnál jobban értenek és megosztják szaktudásukat, véleményüket azzal kapcsolatban. Rendszeresen posztolnak az adott témáról az általuk preferált közösségi médiacsatornákon, és lelkes, elkötelezett emberekből álló nagyszámú követőközönséget generálnak, akik nagy figyelmet fordítanak ezeknek az embereknek a véleményére.
A márkák szeretik a közösségi média influencereket, mert trendeket teremthetnek, és arra ösztönözhetik követőiket, hogy megvásárolják az általuk népszerűsített termékeket.

Az influencerek típusai – Influencer jelentése
Az influencerek különböző típusait többféleképpen is megkülönböztethetjük. A leggyakoribb módja ennek a követők száma (mikro, makro), a tartalom típusa (pl.: sport, divat, étel, közélet) és a közönség aktívitásának mértéke szerint. Csoportosíthatja az influencereket a termékek szerint is, amelyeket reklámoznak. A követők száma nem feltétlenül jelzi pontosan egy adott influencer piaci befolyásolási képességét. Gyakran a kevesebb, de aktívabb követő bázissal rendelkező influencerek befolyásolási ereje magasabb, mint a nagy követőszámmal bíróké. Néhány mikro-, sőt nano-influencer óriási hatást gyakorolhat a követőire a saját szakterületén. Jelentős előnyük lehet egy olyan cég számára, amely az adott ágazatot megcélzó terméket értékesít.
A követői számok szerint

Mega-Influencerek (Celebek) – Influencer Jelentése
A mega-influencerek azok az emberek, akiknek hatalmas számú követője van a közösségi hálózatukon. Bár a különböző típusú követők közötti határokat illetően nincsenek rögzített szabályok, az általános nézet szerint a mega-influencereknek több, mint 1 millió követőjük van legalább egy közösségi platformon.
Sok mega-influencer olyan híresség, akik offline szerezték hírnevüket – filmsztárok, sportolók, zenészek, valóságshow-sztárok. Néhány mega-influencer azonban online és közösségi tevékenységével szerezte hatalmas követői táborát.
Az influencer marketingben azonban csak a nagy márkáknak érdemes mega-influencereket megkörnyékezniük. Az ő szolgáltatásaik költségesek, akár több millióba is kerülhetnek posztonként, és valószínűleg rendkívül kényesek lesznek abban, hogy kivel kötnek partnerséget. A mega influencerek esetében szinte mindig van egy ügynökség a háttérben, aki tárgyal a megbízója nevében és megköti a szerződéseket.
További cikkek a témában: Minden, amit tudni akartál az Instagram marketingről

Makro-influencerek – Ifluencer jelentése
A makro-influencereknek már valamivel kevesebb követőjük van és elérhetőbbek azoknak a cégeknek, akik influencer marketingben gondolkoznak termékeik népszerűsítésére. Makro-influencereknek azokat az embereket tekinthetjük, akiknek 40 000 és 1 millió követője van egy közösségi hálózaton.
Ez a csoport általában kétféle emberből áll. Ők vagy B-kategóriás hírességek, akik még nem futottak be teljesen, vagy sikeres online szakértők, akik maguk is mikro-influencerként indultak, de szaktudásuknak köszönhetően idővel még több követőre tettek szert. Az utóbbi típusú makro-influencerek valószínűleg hasznosabbak az influencer marketinget folytató cégek számára.
A makro-befolyásolók általában nagy ismertséggel rendelkeznek, és kiválóan alkalmasak lehetnek a figyelemfelkeltésre. Több makro-influencer van, mint mega-influencer, így egy márka számára könnyebb lehet olyan makro-influencert találni, aki hajlandó velük együtt dolgozni. Nagyobb valószínűséggel dolgoznak együtt kisebb márkákkal is.
Érdemes ellenőrizni azokat az influencereket, akikkel együtt szeretnénk dolgozni, hiszen sokan csak megvásárolt követőikkel kerültek be ebbe a kategóriába és vállalkozásként érdemes biztosra menni, a tekintetben, hogy a választott influencer követői valóban aktívak e.

Mikro-befolyásolók – Influencer jelentése
A mikro-influencerek általában olyan hétköznapi emberek, akik valamilyen speciális ismeretükkel, tudásukkal kapcsolatban váltak ismertté. Szaktudásuknak köszönhetően jelentős közösségi média követőkre tettek szert egy adott téma híveinek a körében. A követők száma mellett a befolyás mértékét a mikro-influencer és a követői közötti kapcsolat és interakció is mértéke jelzi a legjobban, ezért nagyon értékesek ezek az influencerek a közösségi médiában.
Bár a nézetek eltérnek, azokat tekintjük mikrobefolyásolóknak, akiknek 1000 és 40 000 közötti követőjük van egyetlen közösségi platformon.
Egy mikro-influencer nem biztos, hogy tud egy vállalat létezéséről, mielőtt az a vállalat megpróbálná elérni őt. Ha ez a helyzet, a vállalatnak először meg kell győznie az influencert az értékéről. A mikro-influencerek szakavatott követőkre tettek szert, és nem akarják majd rontani a rajongóikkal való kapcsolatukat, ezért leggyakrabban csak olyan cégekkel kötnek partnerséget, akiknek a terméke beleillik a profiljukba.
A célközönséghez való igazodás azt jelenti, hogy az influencerek gyakran válogatnak abban, hogy kivel dolgoznak együtt. Néhány mikrobefolyásoló szívesen reklámoz egy márkát ingyen. Mások valamilyen formában fizetést várnak el.
A mikrobefolyásolók szerepe egyre jobban felértékelődik a közösségi médiában.
A mikro-influencerek a jövő mega influencerei. Nem csak az új brandek felé való nyitottságuk miatt, hanem értékes kapcsolataik miatt is.

Nano-influencerek – Influencer Jelentése
A legújabb influencer-típus, amely elismertségre tett szert, a nano-influencer. Ezeknek az embereknek csak kis számú követőjük van, de általában egy nagyon speciális terület szakértői. A nano-influencerekre úgy is gondolhatsz, mint a közmondásos nagy halakra egy kis tóban. Sok esetben csak 1-2 ezer követőjük van – de ezek lelkes és érdeklődő követők, akik hajlandóak a nano-influencerrel kapcsolatba lépni, és meghallgatni a véleményüket.
Míg sok márka jelentéktelennek tartaná a nano-influencereket, a nagyon speciális és hiánypótló termékeket gyártó cégek számára rendkívül fontosak lehetnek

A valódi influencerek komolyan veszik a munkát
Az igazi influencerek nem csak úgy megjelennek. Terveznek, készülnek és tanulnak. Felkutatják a célpiacukat. Megvizsgálják a hatékony marketingtechnikákat, a történetmesélés dinamikáját és a konkrét legjobb gyakorlatokat minden egyes közösségi platformra, amelyet megcéloznak. Az influencerek tehetséggel rendelkeznek a közönség bevonásához. Értik a saját szerepüket, és tudják, hogyan kell rávenni az embereket arra, hogy odafigyeljenek. Vannak, akik ezzel a képességgel születnek és vannak, akik megtanulják. Egy dolog biztos, egy feltörekvő brandnek előbb-utóbb szüksége lesz egy influencerre, annak érdekében, hogy felfutassa a márkát.
Ha érdekel az influencer marketing és beépítenéd a marketing stratégiádba – de nem tudod, hogy fogj hozzá, keress fel minket! Segítünk megtalálni a számodra legmegfelelőbb influencert!
Ha szeretnél influencerként kibontakozni és kipróbálni magad, de ehhez szükséged van egy szakértői csapat segítségére írj nekünk, és felvesszük veled a kapcsolatot!