Az online marketing világában köztudott, hogy az Instagram a közösségi média oldalak legprogresszívebben fejlődő nyertese. Világszerte több, mint 1 milliárd aktív felhasználója van, havi szinten. Ennek a számnak legalább a fele – azaz 500 millió ember – követ valamilyen márkákat / cégeket.
Vagyis, kijelenthetjük, hogy az oldal valóban hatékony eszköz lehet a marketing stratégiánkba építve. Általa a lehetséges vevőink látókörébe kerülhetünk és megnövelhetjük ismertségünket. Az Instagram használat mondhatni kötelező a feltörekvő vállalkozásoknak…
Ezért összeszedtük 10 pontban az Instagram használat minden előnyét, ami segíthet a növekedésben vállalkozásodnak!
1. Felhasználók számának növekedése
Az Instagram a közösségi oldalak népszerűségi rangsorában a tavalyi évben a 6. helyet szerezte meg. Felmérések szerint az oldal napi felhasználói főbb demográfiai jellemzői: felhasználók 80%-a USA-n kívül található, felhasználók 35%-a a 18-25 évesek korosztályba tartozik, felhasználók 37%-a naponta többször megnézi a hírcsatornát.
Azt, hogy mennyire értékes egy Instagram profil megosztással, lájkokkal és kommentekkel mérik. Az Instagram használat másik nagy előnye, hogy a Facebook-kal, Twitter-rel szemben a felhasználók sokkal szívesebben használják is ezeket a funkciókat. Egész pontosan 10-szer gyakrabban, mint a Facebook-on, 55-ször gyakrabban, mint a Pinterest-en és 85-ször gyakrabban, mint a Twitter-en. Vagyis, a felhasználói aktivitást nézve a vállalkozások számára valódi aranybánya az Instagram, mint marketingeszköz és ha megfelelően használják, komoly növekedésre számíthatnak.
2. Bárki lehet az Instagram használat nyertese
A nagy multinacionális vállalatok vagy világmárkák, mint az IKEA, vagy a H&M, vagy a L’OREAL is mind kihasználják a közösségi oldal erejét vállalataik számára. Az Instagram használat eredményeként számtalan KKV és multinacionális vállalkozás is felívelt.
Nem csupán különböző vállalkozások, hanem egész iparágak sorsát is meghatározta az Instagram használat. Az egyik ilyen kiemelkedő ágazat például a turizmus, vendéglátás. A lenyűgöző képek a még soha nem látott desztinációkról, ínycsiklandó gasztronómiai különlegességről nagyon hatásosan működnek, hogy meghozzák az ember kedvét az utazgatáshoz. Az Instagram pedig igyekszik mindent megtenni, hogy a háttérből újabb hasznos funkciókkal bővítse alkalmazását, mint például a foglalás, vagy vásárlás most gombok bevezetése.
3. Az Instagram használat közvetlen bevételi forrás
A platform használata során lehetőség van olyan bejegyzések elhelyezésére, ahol a terméket „felcímkézhetjük” és feltüntethetjük az árát, valamint a termékleírást és elhelyezhetünk egy linket is, ami a weboldalunkra/webáruházunkba mutat. Azonban érdemes tudni, hogy az Instagram nemrég bevezette a Shopping funkciót is, ami az egyablakos vásárlást jelenti, tehát közvetlenül a platformon keresztül vehetik meg a termékeket a felhasználók. A social media oldalak megjelenése váratlan fordulatot eredményezett a kereskedelemben is. A felhasználók vásárlási szokásait nem a nagy multik reklámjai határozzák meg, döntéseiket sokkal inkább alapozzák más felhasználók véleményeire egy termékről, hiszen ez sokkal hitelesebb forrás számukra, mint az, hogy mit állít magáról egy vállalkozás. Sőt, erről maguk az Instagram felhasználók számoltak be különböző felmérések alapján, vagyis, ez is azt bizonyítja, hogy az Instagram használat nagyon fontos a fejlődő vállalkozások marketingjében.
4. Használj saját hashtageket
Mik is azok a hashtagek valójában? Olyan kulcsszavak, amik kifejezik és összefoglalják a bejegyzésünk fő üzenetét. Számtalan vállalkozás kitalált már saját hashtageket, például a Clalvin Klein a #MyCalvins hashtaget, a RedBull a #PutaCanonit, vagy a Coca-Cola a #ShareaCoke hasthaget. Ezek aztán meghatározták a következő Instagram trendet, a saját hashtagek trendjét. Ha saját hashtage van vállalkozásodnak az megkülönböztet a konkurenciádtól, vagyis felismerhetővé tesz.
Nem számít, hogy nincs több tízmilliós követőbázisod, az Instagram használat segítségével szinte biztos, hogy pozitív előrelépésekre számíthatsz az értékesítésben. Ha pedig, a követőid azt látják, hogy felzárkóztál a trendekhez, ösztönzőleg fog hatni rájuk is.
5. Ügyfélkapcsolatok hatékony gondozása
A vállalkozások álma, hogy hatékonyan elérjék ügyfeleiket és hogy a szemük előtt maradjanak tartósan, a jövőbeli vásárlások érdekében. Az Instagram és más közösségi média oldalak olyan helynek számítanak, ahol a vállalkozások és az emberek összekapcsolódnak. A cégek bemutatják szolgáltatásaikat, termékeiket, üzletpolitikájukat az Instagram használat közben, az emberek pedig kérdéseket tesznek fel a termékekkel kapcsolatban, és megosztják gondolataikat, véleményüket, inspirálódnak.
Azoknak, akik valódi eredményeket szeretnének elérni, érdemes felkeresni egy profi ügynökséget, hogy a tartalmaik megfeleljenek hosszútávon az elvárásoknak. Az emberek a kiugró tartalmakat fogják előnyben részesíteni. Minél több lájkot és kommentet kapsz, annál többen fognak elköteleződni melletted.
6. Figyeld a konkurenciád Instagram használat közben!
Instagram használat közben lehetőséged nyílik a konkurenciád monitorozására. Fedezd fel mi az ő stratégiájuk és vizsgáld meg mennyire működik ez náluk. Nézd meg, mit és milyen gyakran tesznek közzé, milyen módon lépnek kapcsolatba a követőikkel, az információ alapján pedig változtass a saját stratégiádon.
7. Légy kreatív!
Az Instagram használat során tekints az oldaladra marketing eszközként, ami által lehetőséged nyílik arra, hogy bebizonyítsd, hogy a márkád, vállalkozásod egyedi. Ez sokat fog segíteni abban, hogy vásárlóid döntést hozzanak melletted.
A gyönyörű kreatívok, videók, és a személyes üzenetek keverésével növekedhetsz és megtöbbszörözheted az elérésed.
8. Működj együtt influencerekkel!
A social médiában van a közönség és vannak influencerek. Az influencerek olyan celebek, hírességek, akik – legtöbbször online – népszerűsítenek egy terméket vagy márkát, és arra ösztönzik a követőiket, hogy vásároljanak tőlük.
A legjobb influencerek képesek arra, hogy nem várt szintre emelni a marketing erőfeszítéseidet és megnövelni az értékesítéseid. Egy-egy ismert influencer segítségével több ezer követőnek terjesztheted a vállalkozásod hírét. Ez ügyben is érdemes kikérned marketing ügynökség segítségét, mert számtalan olyan influencer létezik, aki csupán megvásárolta követőinek jó részét.
9. Mutasd be a vállalkozásod történetét Instagram használat segítségével
Az Instagram szuper lehetőség arra, hogy megmutasd ügyfeleidnek, hogy nem csak egy újabb arctalan vállalat a tiéd. Az Instagram használat által kínált számos előnyök egyike, hogy tényleg maradandó benyomást kelthetsz a történeteddel és vállalkozásod mindennapjának képeivel.
Engedj betekintést követőidnek a vállalkozásod életébe, a kulisszák mögé. Készíts videókat, live-okat, story-kat, vagy adj lehetőséget arra, hogy kérdéseket tegyenek fel és oszd meg a válaszaid a közösséged többi tagjával is. Az olyan vizuális hírcsatornák, mint az Instagram tükrözik vállalkozásod egyediségét és megkülönböztet téged másoktól.
10. Kövesd nyomon teljesítményedet!
Az Instagram analitikai rendszere segítségével kielemezheted teljesítményed, ezáltal folyamatosan finomíthatod marketingstratégiádat. Az Instagram-betekintéssel megismerheted a legjobb időpontokat a posztolásra.
+ TIPP
Időzítsd Instagram bejegyzéseid előre és tervezd meg mikor mit fogsz posztolni! Erre kínál megoldást a Poszty.hu, mellyel egy helyről kezelheted összes közösségi oldalad és automatizálhatod vele a posztolást.
Ha Te is szívesen belevágnál és felzárkóznál a trendekhez, de nem tudod hogyan kezdj bele, vagy csak idő híján vagy, akkor keress fel minket, hogy profi segítséget nyújthassunk ebben!