Instagram használata 2020-ban. Tippek vállalkozóknak.

Tartalom: A generációk kapcsolata az Instagrammal Instagram célcsoportok Tippek a céges instagram használathoz Instagram Stories használata cégeknek Posztolási technikák

A vállalkozók nagy része még mindig úgy érzi ez a platform nem a cégének való. Esetleg nincs ideje rá, hogy napi szinten foglalkozzon vele és inkább bele sem kezd. Az Instagram használata 2020-ban azonban egyre nagyobb szerepet fog játszani az online térben és így a vállalkozások életében is.

Bizony van olyan cég, akinek az Instagram felesleges hirdetési felületnek számít, de ennek aránya igen elenyésző. Kik is ezek a vállalkozások? Akik célpiaca a nyugdíjas korosztály. Legalábbis az aktuális statisztikák azt mutatják csekély százalékban használják ezt a platformot a 60 év felettiek. Ez a tendencia folyamatosan változik. A fiatalok bizony rászoktatják a nagyszülőket arra, vagy inkább rákényszerítik, hogy használják ezt a felületet.

A generációk gondolkodásmódja

Vegyük csak a mai Z és Y generációt. Nekik már túl sok a Facebook ismerősük, amibe biztosan bele tartoznak a nagyszülők, szülők, keresztszülők és tanárok.
Ez a két generáció vágyik egy bizonyos fokú figyelemre az online térben. Azonban a kezdetekkor nem követte le az egész rokonság és tanári kar a Facebook posztjaikat, addig 2020-ban ezt már nem tudják elkerülni.


A fiatalság nem akarja, hogy például a nagyszülő tudja éppen merre bulizott hajnali 4-kor nem éppen józan fotóján. Szeretne figyelmet, de egy privátabb zugot keres az online térben, ahol megmutathatja izgalmas életét. A nagyszülő viszont kíváncsi. Ha kell regisztrál az Instagramra, hogy láthassa unokája fotóit. Sőt, napi szinten minden tevékenységéről Instagram storyban értesülhet, még arról is hogy éppen mit evett. Tehát a nagymama is kénytelen napi szinten felnézni az Instára, mert a stories-ba feltett eseményeket bizony csak 24 órán át láthatja. Azután örökre eltűnik a világhálóról, hacsak ezt külön be nem állítjuk.

Instagram célcsoportok

Tehát a nyugdíjas korosztályt sem érdemes figyelmen kívül hagynunk, ha célpiacra vadászunk ezen a platformon.
2019-es kutatásból kiderült, hogy a 18-24 év közöttiek 31%-a, a 25-34 év közöttiek 32%-a van jelen ezen a közösségi csatornán. Azonban a 18 év alattiak és a 34 év felettiek is egyre többen használják. Ha ők beletartoznak a vállalkozásod célcsoportjába, akkor kötelező a jelenléted az Instagrammon!

Az emberek 63%-a használja naponta, így rendszeresen elérheted őket. Nem úgy mint a Facebookon, ahol már akkora a reklámzaj, hogy azt napi szinten sem tudnák lekezelni az internetezők.
Nincs is min gondolkodni! Regisztrálni kell akkor is az Instára, ha a célpiacod kisebb hányada van jelen itt. Előzd meg a versenytársaidat ezen a gyorsan fejlődő platformon! Adunk néhány tippet mire figyelj oda, ha te magad szeretnéd kezelni az Instagram fiókodat.

Instagram céges oldal használata
A jó céges Instagram oldal

Tippek a céges Instagram oldalhoz

A márkád identitása alapján építsd az oldalad.

Mutasd meg a céged legfőbb tulajdonságait, értékeit esztétikus képekben. Írj egy lényegre törő, de ütős bemutatkozó szöveget. Emeld ki a fő jellemzőit egy leírásban egymás alá és helyezz eléjük emoji-kat, amikkel vizuálisan is szemlélteted a leírtakat.
Határozd meg a célcsoportod, mik fontosak számukra, mire kíváncsiak és ennek megfelelően építsd fel a posztjaidat.

Alakíts ki egy színpalettát, ami alapján felépíted a posztokat. Legyen mondjuk 2-3 szín, ami a márkádhoz illik, mondjuk a logódban is jelen van és ezeket használd a posztjaidban. A filtereket se váltogasd gyakran, lássanak egy egységes képet a felhasználók, ha a csempe nézetben látják az oldalad.

Például a Moodo.hu jól szemlélteti az életérzést minden fotójában, amit egy okos illatosító okozhat használójának. Harmonikus képeket készít, amibe idézeteket ír, használja a részletfotó feltöltését, ami a csempe nézetben egységes nagy képet mutat, ezzel is felhívva magár a figyelmet.

instagram oldal kinézete
Az egységes képet mutató céges Instagram oldal.

A felhasználóneved legyen könnyen kereshető!

Az érdeklődők hamar feladják a kutatást, ha nem találnak meg az Instagram keresőjébe! Ajánlott itt is ugyanazt a felhasználónevet használni, mint a többi közösségi oldalon. Legyen könnyen megjegyezhető és semmikép ne tartalmazzon számokat vagy speciális karaktereket.

Készíts kiváló minőségű képeket!

El se kezd az Instagram munkádat, ha nincs egy szuper telefonod, ami kiváló minőségű képeket produkál! Ez a közösségi felület elsődlegesen mobil alapú, ezért nem elég, ha van egy jó fényképezőgéped. Bár kacifántos munkával megoldható, hogy fényképezővel készített képeket is megossz az Instán. Hosszú távon azonban csak akkor tudsz gördülékenyen dolgozni, ha a saját telefonoddal fotózol és arról is osztod meg a képeket. A fiatalok elvárják a minőségi képeket és videókat, csak így szerezhetsz igazi élményt számukra.

Készíts lebilincselő történeteket!

Az Instagram Storiest egyre népszerűbb funkció, amit a cégeknek sem szabad kihagyni. Itt is érdemes belőni a heti rendszerességet, úgy mint a posztoknál. Legalább heti egy Storiest készíts, de számuk lehet több, mint a posztoké.
A felhasználok amint megnyitják az Instagramot a felső sávban észreveszik a történetedet anélkül, hogy lefelé kellene görgetni.
Ezt a funkciót használhatod rugalmasabban, de azért itt is figyelj, hogy összhangban legyen a marketing stratégiáddal.

Néhány ötlet, hogy mire használd az Instagram Storiest

• Hívd fel a figyelmet egy akcióra, amiben sürget a határidő, akár lehet a promóciód érvényessége 24 óra, úgy mint a Storiest 24 órás megjelenési ideje.

• A cégeddel kapcsolatos esemény, például éppen milyen rendezvényen van jelen a cég.

• Az új terméked gyártásába való bekukkantás, például egy rövid videó hogyan készül a terméked.

• A céged csapata, ahogy éppen dolgozik. Így teheted személyessé a kapcsolatot. A vevők kíváncsiak milyen emberek állnak a márkád mögött. Mutasd meg nekik egy pillanatban milyen a munkahelyi hangulat!

• Tegyél fel nekik egy eldöntendő kérdést! Például, hogy az új terméked kék vagy zöld színű legyen, szavazzanak egy gyors koppintással. Ezzel egyrészt piacot kutatsz, másrészt úgy érzik majd a vevőid, hogy aktívan részt vehetnek a márka életében, hogy igenis számít a véleményük. Mutasd is meg egy következő posztban, hogy a vevői szavazatok alapján melyik szín került a polcokra!

A Storiest nagyon játékosan tudod használni, a fiatalok szeretik a matricákat, vicces írásokat a képen, de figyelj oda, hogy ne vidd túlzásba! Egy Storiest csak nagyon rövid ideig lát hacsak rajta nem tartja az ujját. Szeretik a felhasználok gyorsan végig nézni, ezért zavaró, ha túl sok szöveg van a képen és a sok matricától alig látják a lényeget.

Egy nap akár több Storiest is elkészíthetsz. Azonban ennek száma a 3-4 db-ot ne haladja meg, mert a felhasználók türelmetlenek. Minden követőjükre csak egy pillanatnyi időt szánnak szívesen. Azt, hogy mennyit posztolj egy nap lemérheted, hiszen látod a statisztikákban, hogy minden egyes posztodat mennyien nézték meg. Ha látod, hogy az utolsó képeknél már drasztikusan visszaesik a megtekintők száma, akkor ennek mérten készítsd el a következő Insa történetedet.
A fiatalok imádják a rövid, vicces bumerángokat és videókat, ha kicsit hosszabbra sikerül egy videó, akkor ezt oszd meg egy egymást követő Storiest-ban.

Néhány technika, amit ne hagyj ki az Instagram posztjaidból!

A hírfolyamban készített posztokat másképp kell kezelni, mint a Facebookon. Így nem is javasoljuk az Instagramon megosztott képet egyúttal a Facebookon is megosztani. Néha-néha jó taktika ezzel hirdetni az Insta oldalunkat a Facebookon. Hiszen az ott összegyűjtött követőinket így tudjuk átcsábítani az Instagram felületére, de óvatosan bánjunk ezzel a funkcióval. Lehet, hogy lerövidíti a posztolásra szánt időnket, de ronthat az imagen.

Tippjeink Instagram posztokhoz

• Mutasd be itt is a termékeidet, de kreatívan tálald! Szemléltesd új szemszögekből a termékeidet! Használj izgalmas háttereket, feltűnő színeket, amik a márkád színeibe is passzolnak.

• Használj arcokat! Ezzel még eredetibb leszel és biztosan növelheted az interakciók számát. Szemléltesd a modelleken átütő módon a terméked életérzését, vagy ami a legjobb mutasd meg a vevőidet a terméked-szolgáltatásod használata közben.

• Találj egy egyedi jellemzőt, ami csak rád illik és hangsúlyozd ezt a posztjaidban! Elég nehéz feladat, mert a legtöbb vállalkozás erős piaci versennyel találja szembe magát. Azonban elég akár egy apró tulajdonság, amiben más vagy és már fel is hívtad magadra a fiatalok figyelmét.

• Kövesd nyomon a fiatalok miket posztolnak és haladj a korral te is! Ha ellesel tőlük néhány ötletet biztosan érdekes leszel számukra.

• Használj hastageket és helycímkéket! A hastag kötelező elem ezen a felületen, írj olyan kifejezéseket, amit a célpiacod is használna és ami teljesen releváns a képedre. Túlzásba azért ne vidd a hastageket, az optimális 9-11 darab egy poszthoz.
A helycímkékkel könnyebben rád találnak. Minél több helyen jársz a világban annál érdekesebb vagy! Ezekkel az eszközökkel növeled majd bennük a céged iránti elköteleződést.

• Készíts rövid videókat az Instagram hírfolyamra is! A képek legyenek többségben, de néha vond el a figyelmet egy nagyjából 30 másodperces videóval, amivel több hozzászólást szerezhetsz a posztod alá.

• Írj rövid szöveget a kép alá! A platform az első 3 sort jeleníti meg, ezért semmikép ne írj hosszú monológokat, elég akár egy mondat is, hiszen az emojik és a hastagek elmondják mit üzensz a képeddel.

Ugye mennyi mindenre figyelni kell az Instagram használatakor? És akkor még csak pár dolgot említettünk meg!
Folyamatosan fejlődnek a platformon belül a funkciók, így nem árt lépést tartani, hogy felhívd a vevőid figyelmét. Hosszú távon pedig figyelnünk kell a rendszeres és innovatív jelenlétre, amit ha úgy tapasztalunk nem fog működni, akkor bízzuk egy marketing ügynökségre ezt a feladatot.

Klikkelj ide a nyitáshoz/bezáráshoz

Leave a Reply

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük